donderdag 13 januari 2022

Cessna 140 op Midden Zeeland

Op dit moment zijn ze bij Vliegwerk Holland aan het werk aan een prachtige Cessna 140. Dit staartwiel vliegtuig is al 75 jaar oud en eigenlijk de voorloper van mijn vorige vliegtuig (N2024/Cessna 150).

























Over de N2024 gesproken. Formeel staat deze nog steeds op mijn naam. Afgelopen week kreeg ik nog de faktuur binnen van het bedrijf waar de trust was geregistreerd.

Ik heb de faktuur maar doorgestuurd naar de huidige eigenaar van de N2024 in Duitsland met het verzoek om het vliegtuig nu echt op hun naam te zetten.

Dat is wel een nadeel moet ik eerlijk zeggen van een Amerikaans geregistreerd vliegtuig. Het staat op naam van een trust en dat maakt het wat lastig.

Bij de verkoop van mijn vorige vliegtuig vorig jaar was het trustbedrijf niet bereikbaar. Zodoende kon ik het overzetten toen niet regelen.

Volgens horen zeggen was de trusteigenaar toen opgepakt omdat 1 van hun geregistreerde vliegtuigen was gepakt in Colombia met drugs. De DEA schijnt toen het bedrijf van de Trust aangepakt te hebben. Vandaar dat ze niet bereikbaar waren toen (dat vermoed ik dan).

Inmiddels worden er weer nota`s gestuurd, dus ik denk dat ze proberen de draad weer op te pakken.