vrijdag 22 oktober 2021

Vliegclub Rotterdam

Sinds kort ben ik lid van de Vliegclub in Rotterdam. Dit onder andere in verband met NightVFR vliegen (vliegen in het donker).

Als ik dit met mijn eigen vliegtuig wil doen kan ik `s avonds niet meer terug komen op het vliegveld op Arnemuiden (dat is gesloten na zonsondergang).























Het is dus meer praktisch om `s avonds naar Rotterdam te rijden met de auto en daar een vliegtuig te huren.

Na gebruik kan ik `m gewoon weer op Rotterdam achter laten en terug naar huis rijden.

Omdat de PH-ABM nu in onderhoud is heb ik natuurlijk ook mooi gelegenheid om dit soort dingen te gaan doen.

Laatst ben ik met de PH-SVT (een Robin met dieselmotor) van de vliegclub NightVFR wezen vliegen boven Rotterdam. Echt heel leuk! Ik hoop het vaker te gaan doen!