maandag 18 januari 2021

N2024 opgehaald

Sinds kort vlieg ik met de PH-ABM (een klassieke Cessna 172). De N2024 stond echter nog steeds in de hangar hier.

Inmiddels is dat niet meer het geval. De nieuwe eigenaar heeft de N2024 vandaag opgehaald. Deze Cessna gaat naar Duitsland toe.
























Ik heb bijna 20 jaar met de N2024 gevlogen. Best wel jammer dat het kistje nu weg is. Heb er echt heel veel plezier van gehad.



Veel relaties zijn mee wezen vliegen met de N2024. Ook heb ik veel leuke avonturen beleefd met de N2024. Zoals de vluchtjes naar Engeland en Italië.
























Als je zo lang "samen" bent wordt je vliegtuig een soort familielid. Misschien gek van mij die vergelijking, maar het is toch wel raar dat N2024 nu echt weg is.

Dan nog wat anders; bij geval is vandaag ook mijn GNS530 weer terug bezorgd. Er zit weer een nieuw certificaat op.

Ik hoop volgende maand ook de nieuwe slee binnen te krijgen waar de radio in moet komen. Ik heb dit in Amerika nieuw besteld.

Voordat de GNS530 echter gemonteerd wordt moet ik nog wel wat dingetjes uit (laten) zoeken.

Zo heeft de ABM nu nog een generator die stroom opwekt. Dat was vroeger prima maar nu gebruik ik veel meer stroom. Wellicht dat er een alternator op komen.

Jesse denkt ook nog wel wat stroom te kunnen besparen door eerst de verlichting aan te passen naar LED. Dat lijkt mij ook wel wat.

Vóór de take-off krijg ik af-en-toe een low-voltage waarschuwing. Maar tijdens het vliegen zelf maakt de ABM genoeg stroom want dan krijg ik die waarschuwing niet.