vrijdag 19 mei 2023

Met de PH-ABM naar Shoreham

Gisteren ben ik met de PH-ABM naar Shoreham geweest in Engeland. Shoreham (EGKA) ligt dichtij Brighton. Ze noemen het daarom zelf Brighton City Airport. Uiteraard een hele leuke bestemming.





















Ik was er al een poos niet geweest. Laatst was in 2014 met de N2024.





















Vanaf het vliegveld op Shoreham de taxi genomen naar Brighton. Dit is ongeveer 20 minuten schat ik.

Brighton is wel een leuke plaats om heen te gaan. Wel een aanrader eigenlijk.

Zo zijn we naar de Royal Pavilion geweest. Een voormalige koninklijke residentie van 1787.

Als je geen zin hebt om naar Brighton te gaan; je kunt natuurlijk ook op het vliegveld koffie bestellen met wat lekkers er bij.





















Op de heenweg ben ik vanaf Walcheren rechtstreeks naar Manston gevlogen (via GILTI). Op de terugweg ben ik bij Dover overgestoken richting Vabik en dan COA. Eigenlijk de route die ik bijna altijd neem. Is een paar minuten langer maar je passagiers zien wat meer en dat vinden ze leuker uiteraard.

"Vroeger" organiseerde ik wel `s vluchtjes met meerdere vliegtuigen tegelijk naar een Engelse bestemming.Eigenlijk was dat toch wel leuk. Misschien toch wel leuk om weer eens te doen. Bijvoorbeeld zo`n vluchtje met golfen in Engeland.