donderdag 2 maart 2023

Met de PH-ABM naar Le Touquet in Frankrijk

Het stond al een paar weken op mijn lijstje. Gisteren was het toch echt zo ver en ben ik met de PH-ABM naar Le Touquet gevlogen in Frankrijk (LFAT).







Bij mijn vertrek maakte Kees Marijs uit Arnemuiden bij geval nog een paar foto`s van mij (bedankt Kees!).







Frankrijk klinkt ver, maar met de Cessna ben je er zo. Ik deed er iets meer als een uurtje over. Qua tijd dus vergelijkbaar met Teuge of Lelystad (vanaf Arnemuiden gezien dan).







Op Lille Approach kon ik gelukkig ook met Engels terecht, dus dat viel weer mee. Ik praat immers zo goed als geen Frans.

Toen ik op Le Touquet aan kwam was de havendienst nog met lunchpauze. Ben wel geland. Het vliegveld leek wel uitgestorven, maar om 14:00u `s middags is dat dus de gewoonte daar blijkbaar (lunch).

Op de een of andere manier moet je er toch door de douane. Ze willen toch je ID checken. Vervolgens naar het restaurant gegaan maar de keuken was blijkbaar gesloten😮 (iets over 2 uur `s middags lokaal).

Daarom maar besloten om naar Oostende terug te vliegen. Daar hebben ze immers ook een restaurant.







Wat wel een leermomentje was op Le Touquet. Als je landt en er is niemand op de toren dan moet je wel zelf je vliegplan sluiten (naar Amsterdam FIO bellen bijvoorbeeld). Was ik vergeten 🥱.