zaterdag 18 juni 2022

Langste dag

Gisteravond werd op Midden Zeeland de "langste dag" gevierd. We mochten landen tot sunset en dat is natuurlijk wel heel leuk. Met andere woorden; het vliegveld sluit pas bij zonsondergang.

















Ik had een vluchtje gepland naar Oostende op daar een instrument approach te oefenen met Wille en en-passant een Hollandse nieuwe te eten.

Mijn passagier voor het vluchtje had helaas op het laatste moment afgezegd. Hij had helaas teveel drukte op zijn werk. Bas Bonsel wilde daarom wel de lege plaats in de Cessna bezetten. Bas is een volger van het blog en ook spotter hier op Midden Zeeland.

Onderweg hebben we weer `s formatie gevlogen met de N3279G. Bas heeft echt schitterende foto`s gemaakt van dit vliegtuig. Ik hoop dat we het binnenkort andersom `s kunnen doen. Ik hoop binnenkort ook `s een paar foto`s van Bas te delen (er zaten echt hele mooie platen tussen). Ook verwacht ik uiteraard nog hele mooie air-to-air foto`s van Bas van de PH-ABM 😉.

















Bas heeft ook mooie foto`s van de Navios Hope gemaakt (niet onderstaande telefoonfoto hoor). De Navios Hope is het schip waar mijn zwager op dit moment op vaart. Het schip ligt nu te lossen in Vlissingen.

















De bemanning van de Navios Hope vroeg zich al af wat het rode vliegtuig boven hun schip deed. Het rood van de PH-ABM valt dus best wel op 😎.

















Tenslotte. Rond middernacht was de wacht van mijn zwager voorbij en heeft mijn vrouw haar broer voor het eerst sinds 3 jaar weer eens gezien. Zo bijzonder dat het schip waar je broer op vaart opeens zowat in je achtertuin komt lossen.