zaterdag 9 maart 2024

100 uurs inspectie gedaan

Gisteren is de annual/100 uurs beurt gedaan voor de PH-ABM. Ik heb `m ook gelijk weer op mogen halen van Vliegwerk Holland.

Ik had iemand die vroeg wat ze dan doen bij de 100 uurs inspectie. Nou sowieso nieuwe olie en oliefilter. Maar ook wordt er een hoop gecontroleerd. Dus op corrosie bijvoorbeeld. Maar ook een hoop dingetjes zoals de stoelrails, de accu, lekkages, werking van remmen etcetera.

Er stond nog iets op wat blijkbaar overdue was en dat was de brandstofslang. Deze hebben ze van Vliegwerk vervangen.

Mijn metertje voor de manifold pressure deed het niet meer. Dit was ook een kwestie van een slangetje vervangen. Dit is dus inmiddels ook gebeurd.















Gelukkig was er verder weinig aan de hand, dus ik kreeg de PH-ABM snel weer terug. Hier boven een foto van de logentry.

Ik vond het leuk om te zien dat er staat dat de DIL (deferred item list) aan de owner overhandigd moest worden. Je ziet dat er achter staat dat het not applicable is omdat er geen deferred items zijn. Leuk hé.

Vandaag is het prachtig weer. Ik wil straks dus nog even een testvluchtje doen met de ABM.