AOPA, KNVVL, NACA en NVL hebben op 10 juli gezamenlijk bij het Ministerie in Den Haag het verzoek ingediend om het verbod op het nacht-VFR vliegen in Nederland op te heffen. Nu is nacht-VFR in bepaalde gevallen en onder voorwaarden mogelijk. Dit verzoek betreft het mogelijk maken van nacht-VFR in het algemeen. Uiteraard is dit al lang een wens van GA, maar er is een nieuwe implus gekomen omdat per 8 april 2015 de huidige JAR night qualification in een EU FCL night rating wordt omgezet. Steeds meer Europese landen aanvaarden nacht-VFR. Nederland kan, ook in het kader van level playing field, niet achter blijven is onze mening
O ja. Gisteren nog een vluchtje gedaan voor de Stichting Hoogvliegers. Had er eigenlijk nog eentje toegewezen gekregen, maar die heb ik terug moeten geven (er was begeleiding nodig en ik heb maar 2 zitplaatsen in mijn Cessna`tje). Lees hier meer over de Stichting Hoogvliegers.