dinsdag 15 juli 2014

N-VFR in Nederland

Heel misschien wordt VFR Night dus toch legaal in Nederland; Bron

AOPA, KNVVL, NACA en NVL hebben op 10 juli gezamenlijk bij het Ministerie in Den Haag het verzoek ingediend om het verbod op het nacht-VFR vliegen in Nederland op te heffen. Nu is nacht-VFR in bepaalde gevallen en onder voorwaarden mogelijk. Dit verzoek betreft het mogelijk maken van nacht-VFR in het algemeen. Uiteraard is dit al lang een wens van GA, maar er is een nieuwe implus gekomen omdat per 8 april 2015 de huidige JAR night qualification in een EU FCL night rating wordt omgezet. Steeds meer Europese landen aanvaarden nacht-VFR. Nederland kan, ook in het kader van level playing field, niet achter blijven is onze mening



O ja. Gisteren nog een vluchtje gedaan voor de Stichting Hoogvliegers. Had er eigenlijk nog eentje toegewezen gekregen, maar die heb ik terug moeten geven (er was begeleiding nodig en ik heb maar 2 zitplaatsen in mijn Cessna`tje). Lees hier meer over de Stichting Hoogvliegers.

vrijdag 4 juli 2014

Vleugel PH-HLR verbrand

Onderstaand bericht kreeg ik van de Aero Club. Het gaat over de Robin DR400 Ecoflyer (diesel) PH-HLR van Cessair.

Beste vliegers,

Vrijdagmiddag 4 juli om 12:15 uur heeft de linkervleugel van de HLR brand gevat.
Dit is gebeurd op de parkeerplaats van Vliegclub Rotterdam.
De juiste oorzaak word door de onderzoeksraad onderzocht en ik heb daar nog geen mededelingen over gehad.
Er zaten op het moment van de brand geen mensen aan boord, en door onmiddellijk ingrijpen van de brandweer is de schade beperkt gebleven, als je dit tenminste beperkt kan noemen. Het ziet er in ieder geval naar uit dat er een gehele nieuwe vleugel onder moet. Over andere schade ben ik nog niet geïnformeerd. In ieder geval zal de HLR dit jaar uit de roulatie zijn. Om dit gat op te vullen zal naar een oplossing worden gezocht.
Zodra ik meer nieuws heb zal ik dit melden.

Enno



Bij het berichtje zaten ook bijgaande foto`s. Ziet er best heftig uit inderdaad.