maandag 30 augustus 2010

Onderhoud aan de Cessna

Vandaag eerst een rondje gevlogen met Dennis Lindberg van Transal om wat klachtjes door te nemen. Ik ben niet happy met wat trillinkjes en dat is het makkelijkste uit te leggen als de Cessna vliegt. Dennis gaat er aan werken en de komende tijd is de N2024 dus even in onderhoud. Hieronder wat foto`s...


Dit jaar is het brandschot en de motorophanging aan de beurt. De motor van de N2024 is er hier dus af gehaald.


Het brandschot wordt hier schoongemaakt en eventuele corrosie wordt verwijderd.


Hierboven is te zien dat er een nieuwe ELT wordt ingebouwd. Een ELT is een noodbaken wat een noodsignaal uitzendt als het vliegtuig bijv. een stevige klap maakt. De oude zond uit op een radiofrequentie die niet meer uitgeluisterd wordt. De nieuwe is weer helemaal up-to-date.


Inmiddels is de motorophanging weer terug gezet en kan ook de motor weer gemonteerd worden.


De gereviseerde motorophanging van dichtbij (Engine Mount heet dat officieel).

zaterdag 21 augustus 2010

Met de Cessna naar Zoersel (EBZR)

Vandaag ben ik samen met Kees (de man die schildert bij m`n klanten) naar Zoersel gevlogen in Belgiƫ (EBZR). Er is daar een Fly-In waar ik bij wil zijn. Vanaf Midden Zeeland is het zo`n 35 minuten vliegen, je bent er zo dus. Meer foto`s van deze Fly-In heb ik op deze pagina gezet.

donderdag 19 augustus 2010

Complex rating gehaald bij Leo

Vandaag heb ik met Leo op Rotterdam m`n BFR en Complex Rating gedaan op de N4962V. BFR staat voor Biennial Flight Review, dit is verplicht voor vliegers. Omdat we dan toch gingen vliegen is maar gelijk de Complex Aircraft rating er aan vast geplakt. Ik mag nu ook als PIC (Pilot in Command) vliegen met toestellen met o.a. intrekbaar landingsgestel, cowling flaps en verstelbare props. Niet dat ik van plan was een andere kist te kopen, maar je kunt het maar hebben. Net zoiets als m`n NightVFR aantekening, leuk om te hebben maar in Nederland mag ik het toch niet gebruiken. De N4962V is wel behoorlijk opgeknapt sinds dat ik er voor het laatst mee had gevlogen. In dezelfde hangar als de N4962V stond ook nog een leuke Piaggio Avanti trouwens (onderste foto).


maandag 9 augustus 2010

Met de N2024 naar Headcorn

Vandaag ben ik weer met een groepje vliegtuigen naar Headcorn gevlogen. Zelf natuurlijk met de N2024. Verschillende relaties vlogen mee, klanten maar ook mede ondernemers van het Midzomer Event. Wel leuk om met een groepje vliegtuigen ergens heen te gaan. Hieronder een paar foto`s, meer foto`s staan op deze pagina.